BYD’nin Türkiye Yatırımı “Yolcu Garantili Havalimanları”na Benzetildi

Yakın zamanda AKP’li ekonomi yönetiminin aldığı kararla Çin menşeli otomobil ithalatı ‘yatırım teşvik belgesi’ kapsamında ek mali yükümlülükten muaf tutulmuştu. Bu kararın duyulmasıyla beraber Çin şirketleri Türkiye pazarına akın etmeye başladı.

Durumu ele alan CHP Milletvekili Rahmi Aşkın Türeli: “Neden ithale biz böyle bir indirim, vergi indirimi sağlayalım? Bu kabul edilebilir bir şey değil. Tamam, bir yatırım gelsin. Doğrudan yabancı yatırımı elbette isteriz ama bu şekilde gelen bir yatırım çok ciddi anlamda vergi sistemi açısından da kayıplara neden olacak” dedi. Gazeteci Emre Özpeynirci teşvikin dozu mu kaçtı diye sordu.

“TEŞVİKİN DOZU MU KAÇTI?”

100 bin araç ithal edip satsa, bu sağlanan avantaj neredeyse fabrika yatırım maliyetini karşılayacak bir tutara denk geliyor açıklaması yapan Özpeynirci;

Gazeteci Emre Özpeynirci: “2-3 sene içinde BYD yaklaşık 100 bin araç ithal edip satsa, bu sağlanan avantaj neredeyse fabrika yatırım maliyetini karşılayacak bir tutara denk geliyor. Bu durum, ‘Yolcu garantili havalimanı ihalelerine benziyor’ şeklinde yorumlanıyor” CHP Milletvekili Rahmi Aşkın Türeli: “Neden ithale biz böyle bir indirim, vergi indirimi sağlayalım? Bu kabul edilebilir bir şey değil. Tamam, bir yatırım gelsin. Doğrudan yabancı yatırımı elbette isteriz ama bu şekilde gelen bir yatırım çok ciddi anlamda vergi sistemi açısından da kayıplara neden olacak”